“دیدگاه کتاب مقدس درباره زن”

image_pdfimage_print
امثال باب ۳۱ آیه ۳۰
امثال باب ۳۱ آیه ۳۰

کشیش مهران پورپشنگ – یکشنبه ۱۴ می ۲۰۱۷ – کلیسای ایرانیان شادی

آیا ارزش زن کم تر از مرد است؟ کتاب مقدس چه کسی را مقصر اصلی رخنه گناه به دنیا می داند: حوا یا آدم؟ چرا پولس فرمان داد که زنان در جلسات کلیسایی ساکت باشند؟

خدا از بدن خود آدم برای آفرینش حوا استفاده نمود تا این امر همواره یادآوردی شود که آن ها شریک اصلی هستند (پیدایش فصل ۲ آیات ۲۱- ۲۲). آفرینش حوا از دنده آدم به مفهوم تساوی و همبستگی زن و مرد است. زن و مرد به یکدیگر نیاز دارند و همدیگر را تکمیل می کنند. هر دو به صورت خدا آفریده شده اند (پیدایش فصل اول آیه ۲۷).
زن و مرد را خدا به صورت خود آفرید. نه مرد بیشتر شبیه خداست و نه زن. از همان ابتدای خلقت می بینیم که کتاب مقدس، هم مرد و هم زن را در اوج خلقت خدا قرار می دهد. در نتیجه، به هیچ یک ارزشی کم تر از دیگری داده نمی شود.
زن بعد از مرد آفریده شد، اما انسانی به مراتب پیچیده تر از مرد است. حواس پنجگانه زنان بسیار حساس تر از آقایان است. به عنوان مثال، مشام زنان ۳۰ برابر حساس تر از مردان است.

زنان به تماس و ارتباطات انسانی توجه بیشتری نشان می دهند و تمایل زیادی به تماشا کردن دارند. انسان ها به سه روش ارتباط برقرار می کنند: کلمات ۷ درصد، لحن صدا ۳۷ درصد و زبان بدن (رفتار) ۵۶ درصد. برای زنان ارتباط غیر کلامی (زبان بدن) اهمیت بیشتری دارد. آنان ترجیح می دهند به جای تلفن و اینترنت، ملاقات حضوری با مردان داشته باشند. بدین ترتیب زنان می توانند بهتر مردان را ارزیابی کرده و در مورد تداوم ارتباط تصمیم گیری کنند.
زنان تحمل بیشتری در برابر درد بدن از خود نشان می دهند. اما رنج روحی آنان را کاملا آشفته و درمانده می سازد. مردان در برابر رنج روحی مقاومت بیشتری دارند. مردان هرگز نمی توانند درد ناشی از زایمان را تحمل کنند. این درد در مردان منجر به مرگ می شود.

زنان در انتخاب همسر نکات بسیاری از جمله وضع مالی، آینده، موقعیت اجتماعی، شغلی… را در نظر می گیرند، درحالی که مردان سریع تر و راحت از زنان، درصدد ازدواج با همسر مورد علاقه شان برمی آیند. زنان از خود می پرسند که آیا می توانم روی این مرد حساب کنم؟ خانم ها در طرف مقابل خود به دنبال ویژگی ها و خصوصیات دراز مدت هستند.

با بغل کردن یک بچه نیز در زنان هورمون مادری ترشح می شود، حتی در زنانی که تا به حال باردار نشده اند. اما مردان این نوع فعالیت هورمونی را ندارند. در هشت ماه بارداری، میزان هورمون پروژسترون تا ۳۰ برابر افزایش می یابد و همین امر سبب می شود که خانم ها به شدت آرام شوند. این هورمون یک داروی خواب آور بسیار قوی است.

تفاوت میان زنان با مردان فقط در فرم اندام و سبک لباس نیست، بلکه طبیعت آنان نیز متفاوت است. وقتی زن و مرد تفاوت های یکدیگر را بدانند و آن ها را بپذیرند، ارتباط قوی و موثری بین آنان برقرار می شود و “عشق” فرصت شکوفایی پیدا می کند. اگر خانم ها و آقایان مانند هم بودند، زندگی خیلی خسته کننده می گردید. در حالی که وجود تفاوت ها باعث می شود تا زن و مرد مکمل یکدیگر باشند. یاد گرفتن نحوه زندگی چقدر چالش برانگیز و نشاط آور است.

About امید محمدیه

آسمان وزمین زايل خواهد شد اما سخنان من هرگز زوال نخواهدپذیرفت. متی 33 -35

View all posts by امید محمدیه →

دیدگاهتان را بنویسید