چگونه باید به اشخاص متعصب بشارت بدهیم؟

image_pdfimage_print

اول _ اشخاص مذهبی
بعضی از کسانی که آنها را ملاقات می کنیم در دین خود متعصب هستند. آیا باید سعی کنیم بشارت مسیح را به ایشان بدهیم یا فکر کنیم آنها چون خیلی مذهبی هستند لازم نیست به مسیح ایمان بیاورند؟ مطابق تعلیم کتاب مقدس تنها دیندار و به خدا ایمان داشتن کافی نیست بلکه برای یافتن نجات شخص باید عیسی مسیح نجات دهنده را قبول کند. برای اثبات این حقیقت می توانیم چند دلیل بیاوریم.
الف _ حتما شنیده اید که میگویند راههای رسیدن به خدا زیادن در این دنیا دین ها و مذاهب های زیادی وجود دارد ، با اینکه در شهر راه های بسیار هستند اما همه آنها ما را به منزل نخواهد رسانید و اگر بخواهیم سلامت به منزل برسیم باید راه راست را پیدا کنیم. به همان طور کافی نیست کسانى که دارای مذهب بوده آن را پیروی کنیم بلکه باید راه صحیح را پیدا کنیم.
عیسی مسیح فرمود : من راه و راستی و حیات هستم؛ هیچ ‌کس جز به واسطۀ من، نزد پدر نمی‌آید.
(یوحنا ۱۴: ۶).
ب _ تمام مذاهب دنیا به ما می گویند که انسان چه باید بکند تا خدا را پیدا کند، لیکن فقط در مسیحیت این مژده پیدا می شود که خدا برای جستجو کردن و نجات دادن ما به دنیای ما آمده است.
ج _ کلام خدا به ما خبر می دهد که نجات فقط در مسیح یافت می شود (اعمال ۴: ۱۲).
د _ در حکایت کرنیلیوس یوزباشی می بینیم که دیندار بودن و زیاد دعا کردن برای نجات کفایت نمی کند، زیرا فرشته به کرنیلیوس فرمود که پطرس را بیاورد. پس هر قدر مردم به مذهب خود علاقمند باشند باز هم باید سعی کنیم که آنها را به نزد مسیح هدایت نمائیم.

لیکن آیا ممکن است که اشخاصی که این طور متعصبند مسیحی شوند؟ به نظر ما محال است لیکن نزد خدا همه چیز ممکن است.
به خاطر بیاورید که سولس (پولس)در دین یهود چقدر متعصب بود و چگونه مایل بود که مسیحیان را حبس کرده بکشد، ولی خدا ناگهان او را عوض کرد و او بزرگترین رسول مسیح شد.
چند سال پیش در قاهره شخص عالمی به اسم شیخ کامل منصور بوده که در دین خودش بسیار متعصب بود. یک وقت با عده ای از رفقای خود به کلیسائی آمده و منبر را شکسته خواست برادر خود را که قبلا مسیحی شده بود بکشد. لیکن برادرش به او اظهار محبت کرد، و خدا قلب او را تغییر داد و شیخ کامل منصور مبشر مسیحی شده بشارت مسیح را از همان منبری که آن را با دست خود شکسته بود می داد. چون اینجور اشخاص متعصب مسیحی شدند پس ما هیچ وقت نباید از ایمان آوردن کسی نا امید شویم.

About امید محمدیه

آسمان وزمین زايل خواهد شد اما سخنان من هرگز زوال نخواهدپذیرفت. متی 33 -35

View all posts by امید محمدیه →

دیدگاهتان را بنویسید