۹۹.۹۹ درصد، بقایای کشتی نوح کشف شده است

image_pdfimage_print
۹۹.۹۹ درصد، بقایای کشتی نوح کشف شده است
۹۹.۹۹ درصد، بقایای کشتی نوح کشف شده است
دانشمندان چینی خبر از کشف تکه چوب هایی از کشتی نوح داده اند. در کوه آرارات، قطعاتی از چوب متعلق به کشتی نوح پیدا شده است.
برای چندین قرن متوالی، گروهی از باستان شناسان، مورخان و کارشناسان کتاب مقدس، به دنبال بقایای این کشتی شگفت‌انگیز بوده‌اند.
به تازگی یک گروه تحقیقاتی مستقر در هنگ کنگ با عنوان «وزارتخانه بین‌المللی تحقیقات کشتی نوح» (Noah’s Ark Ministries International)، از کشف تکه‌های چوبی مربوط به یک سازه‌ عظیم الجثه خبر داده اند. قدمت این تکه‌های چوبی به حدود ۴۸۰۰ سال قبل بازگشته و در ارتفاع ۴ کیلومتر بالاتر از سطح دریا کشف شده است. این قطعات چوبی در حجم‌های بسیار بزرگ بوده و در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در کوه آرارات کشف شده‌اند.
یونگ وینگ-چونگ (Yeung Wing-Cheung)، به عنوان یکی از اعضای این گروه تحقیقاتی می‌گوید:
ما از تطابق این قطعات چوبی، با کشتی نوح به صورت ۱۰۰ درصد مطمئن نیستیم. اما احتمال اینکه این قطعات، متعلق به این کشتی باشند، از سوی اعضای تیم ما ۹۹.۹۹ درصد تخمین زده شده است!
من-فای یوئن (Man-Fai Yuen) یکی دیگر از اعضای این گروه تحقیقاتی، در یک بیانیه اعلام کرد:
ما معتقدیم که ساختارهای چوبی کشف شده، با نوشته‌های تاریخی موجود در کتاب مقدس کاملن مطابقت دارند. این ساختار، شامل تخته چوب‌هایی با عرض ۸ اینچ است که با تکیه بر این شواهد، واقعیت طوفان و کشتی نوح را می‌توان به اثبات رساند. در ساخت این کشتی، از میخ‌های فلزی با استفاده از شیوه ساخت و ساز باستانی استفاده گردیده است.
محققان، سایر بقایای مربوط به کشتی نوح را ۱۰۰ متر دورتر از این منطقه و در زیر یخچال‌های طبیعی یافته‌اند که طول برخی از آنان به ۲۰ متر هم می‌رسد. این گروه از کارشناسان، قاطعانه بر این باورند که با اکتشاف دیواره‌های چوبی که قدمتی ۴۸۰۰ ساله، موفق به کشف بقایای کشتی نوح شده‌اند. این قطعات چوبی، با گذشت هزاران سال تغییر زمین‌شناسی جان سالم به در برده‌اند.

About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید