کتاب اعمال رسولان در مورد چیست.

image_pdfimage_print

این کتاب در اصل ادامه نوشته های لوقا است که توسط خود وی نوشته شده است. لوقا پزشک بود که در بین نزدیکان عیسی وی تنها کسی بوده است که یهودی نبود او از تعالیم عیسی مسیح میگوید که بتدریج توسط پیروان و رسولانش پیشرفت و گسترش پیدا کرد.
کتاب اعمال رسولان با شهادتی که یاران عیسی مسیح و از جمله خود او بر عروج عیسی به آسمان می دهند آغاز می شود سپس به شرح گسترش پیام عیسی مسیح از اورشلیم تا مرکز امپراطوری رم می پردازد.
دراین کتاب همچنین چگونگی بر پایی اولین کلیساها در خاور میانه و آسیای صغیر (ترکیه کنونی) تشریح شده است.

– آیا پیام پولس با پیام عیسی کاملا تفاوت ندارد؟ خیر بین انجیل(متی، مرقس، لوقا و یوحنا) و نامه های پولس شباهتهای بسیاری وجود دارد. . در حقیقت پولس تلاش کرده است تا عیسی را همانگونه که هست به مردم معرفی کند.
او در حقیقت مفهوم واقعی و عمیق مصلوب شدن، برخاستن از میان مردگان و عروج عیسی به آسمان را برای ما تشریح کرده است. او در واقع مطابق خواست عیسی مسیح زندگی کرد.
در متی فصل ٢٨ آیه ١٩ آمده است: “پس بروید و تمام قومها را شاگرد من سازید و ایشان را به اسم پدر وپسر و روح القدس تعمید دهید تا تمام دستوراتی را که به شما داده ام اطاعت کنند. مطمیٔن باشید هر جا که بروید حتی دورترین نقطه دنیا باشید من همیشه با شما هستم”
و در غلاطیان فصل ۶ آیه ١٧ چنین مذکور است: “دیگر از این پس درباره این موضوعات با من بحث نکنید، تحمل زخمهایی که دشمنان عیسی خداوند در بدن من ایجاد کرده اند کافی است. همین زخمها نشان می دهند که من خدمتگزار او هستم”. او که ابتدا ازمخالفین سر سخت عیسی مسیح بود بعدها چنین گفت: “من تصمیم گرفتم شما را با هیچ چیز آشنا نکنم جز با عیسی و مصلوب شدن او” پس اوبه کتاب مقدس خدشه ای وارد نکرده است.
همینطور او هرگز نگفته است است که عیسی مسیح خداوند به صورت سه خدا آشکار شده است.
در واقع عدد ٣ در کتاب مقدس نگارش نشده است و مسیحیان آن را از زندگی و کلام عیسی مسیح و متون کتاب مقدس استخراج کرده اند. در واقع تثلیث به معنای آن است که خداوند به سه صورت خدای پدر، پسر و روح القدس با ما انسانها ارتباط بر قرار می کند.
و هر سه یکی هستند.

About امید محمدیه

آسمان وزمین زايل خواهد شد اما سخنان من هرگز زوال نخواهدپذیرفت. متی 33 -35

View all posts by امید محمدیه →

دیدگاهتان را بنویسید