آیا طلاق در مسیحیت محدود به خیانت همسر است؟

image_pdfimage_print

آیا طلاق در مسیحیت محدود به خیانت همسر است؟ ( متی فصل ۱۹ آیه ۹)

قسمت سوم

به طور کلی، مقصود مسیح آن بود که در انتخاب همسر آنقدر دقت کن که فقط علت زنا به طلاق منجر شود.
خیانت زیان آورترین عمل در یک ارتباط است که نه تنها منجر به صدمات غیر قابل جبران به طرفین می شود، بلکه اعتماد و اطـمینان کسی که مورد خیانت قرار گرفته شده را نیز نسبت به افراد دیگر از بین خواهد برد.

دلایلی که زمینه ساز خیانت می شوند عبارتند از:

یک. عدم رغبت و علاقه به روابط جنسی
کتاب مقدس تعلیم می دهد که زن و شوهر باید روابط جنسی داشته باشند. عدم پیروی از این دستور الهی، نه فقط گناه قلمداد می شود بلکه زوج برای خود دردسر ایجاد خواهند کرد. کلام خدا می فرماید:”به سبب وسوسه های جنسی که در اطراف ما وجود دارد، بهتر است هر زن برای خود شوهری اختیار کند و هر مرد برای خود زنی بگیرد. زن و مرد باید وظایف زناشویی خود را نسبت به یکدیگر انجام دهند، تا مبادا شیطان شما را به علت عدم تسلط بر نفس، در وسوسه اندازد” (اول قرنتیان فصل ۷ آیات ۱- ۵).
مقاومت در برابرامیال جنسی دشوار است، چون این گونه وسوسه ها به امیال طبیعی و عادی که خدا مقرر کرده است، مربوط می شوند. ما با توانایی بشری قادر به مقاومت در برابر این امیال نیستیم، چون تمایل جنسی بسیار قوی است. بنابراین، با همسر خود درباره تمایلات و نیازهای جنسی خود صحبت کنید. به خودتان نگویید که او همه چیز را درباره نیاز جنسی من می داند. خدا می خواهد زن و شوهر از یکدیگر لذت ببرند و برای برآورده شدن نیازهای جنسی به یکدیگر وابسته باشند. درباره روابط جنسی با همسر خود گفتگو کنید.

دو. اخلاق و رفتار غیر قابل تحمل همسر
رفتارهای زشت، نق زدنهای دائمی، نزاع ها و مجادله های فراوان دستور العمل مناسبی برای ایجاد سردرد است و در تصور برخی مردان ( البته به غلط )، خیانت بهترین راه فرار از جهنم خانه بوده و بهتر از آسپرین به درمان سردرد کمک می کند. وقتی از همسرتان ناراضی باشید، بذر خیانت به او در قلب تان کاشته خواهد شد.
بنابراین، قبل از جدی شدن مسئله، آن را حل کنید. صادقانه مشکل را با همسرتان درمیان بگذارید و به دنبال راه حل باشید. موضوع گفتگو این باید باشد که چه روش هایی به بهبود روابط و لذت از زندگی زناشویی کمک می کند. بدین ترتیب، از بروز فاجعه خیانت اجتناب خواهد شد.

سه. عدم جذابیت همسر
به این معنا که زن یا شوهر دیگر به سر و وضع خود نرسیده و جذابیتی ندارد و مانند گذشته به جذب همسر خود نمی پردازد. در نتیجه زن یا مرد نیز دیگر همسرش را زیبا نیافته و زندگی با او هیجان و لذت گذشته را نخواهد داشت.

این مطلب ادامه دارد.
نویسنده: کشیش مهران پورپشنگ
منبع: صفحه “دفاعیات مسیحی” در فیسبوک

دیدگاهتان را بنویسید