علامت وحش (۶۶۶) در کتاب مکاشفه چیست؟

image_pdfimage_print
علامت وحش (666) در کتاب مکاشفه چیست؟
علامت وحش (۶۶۶) در کتاب مکاشفه چیست؟
مکاشفه ۱۵:۱۳-۱۸ متن اصلی در کتاب مقدس می‌باشد که “علامت وحش” را عنوان کرده است. ارجاعات دیگری نیز مانند مکاشفه ۹:۱۴، ۱۱؛ ۲:۱۵؛ ۲:۱۶؛ ۲۰:۱۹؛ و ۴:۲۰ به این علامت اشاره می‌کنند. این علامت مانند یک مُهر و شناسه برای پیروان ضد مسیح و نبی دروغین (سخنگوی ضد مسیح) عمل می‌کند. نبی دروغین (وحش دوم) کسی است که مردم را مجبور می‌کند تا این علامت را بر خود داشته باشند. این علامت در واقع بر روی دست و یا پیشانی قرار می‌گیرد و صرفاً یک کارت نیست که کسی حمل کرده باشد.

پیشرفت اخیر در تکنولوژیهای پزشکی در زمینه‌ی کاشتن ریزتراشه‌ها، توجهات به علامت گفته شده‌ی وحش در مکاشفه فصل ۱۳ را بیشتر کرده است. ممکن است که فن‌آوری امروز آغاز کننده‌ی مرحله‌ای باشد که در نهایت به‌عنوان علامت وحش از آن استفاده شود. دانستن این مطلب مهم است که تراشه‌ی کاشته شده‌ی پزشکی علامت وحش نیست. علامت وحش چیزی خواهد بود که فقط به پرستش کنندگان ضد مسیح داده خواهد شد. یک ریزتراشه‌ی پزشکی یا مالی در دست راست و یا پیشانی، علامت وحش نیست. علامت وحش یک علامت شناسایی در زمانهای آخر خواهد بود که ضد مسیح، افراد را وادار به خرید و فروش آن می‌کند و فقط به کسانی تعلق می‌گیرد که ضد مسیح را پرستش می‌کنند.

بسیاری از توضیح دهندگان کاردان و خوب کتاب مکاشفه، در رابطه با ماهیت دقیق علامت وحش اختلاف نظر دارند. در کنار نظریه‌ی ریزتراشه‌ی کاشته شده در بدن، گمانه‌رنی‌های دیگری نیز در مورد علامت وحش وجود دارند که عبارتند از یک کارت شناسایی، ریزتراشه، بارکدی که روی پوست خالکوبی شده، و یا به سادگی یک علامتی که نشان دهنده‌ی وفادار بودن به پادشاهی ضد مسیح است. این مورد آخر احتمال بیشتری دارد برای اینکه اطلاعات بیشتری به آنچه کتاب مقدس به ما گفته اضافه نمی‌کند. به عبارت دیگر، همه‌ی این موارد امکان‌پذیر می‌باشند اما فقط در حد حدس و گمان هستند. ما نباید زمان زیادی برای گمانه‌زنی جزئیات دقیق این علامت صرف کنیم.

معنی ۶۶۶ نیز یک راز است. برخی حدس زده بودند که ارتباطی با ۶ ژوئن ۲۰۰۶ دارد (۰۶/۰۶/۰۶). اما در کتاب مکاشفه عدد ۶۶۶ مشخص‌کننده‌ی یک فرد است نه یک تاریخ. مکاشفه ۱۸:۱۳ به ما می‌گوید: “و این حکمت می‌طلبد. هر که بصیرت دارد، بگذار تا عدد آن وحش را محاسبه کند، چرا که آن، عدد انسان است. و عدد او ششصد و شصت و شش است.” به نوعی، ۶۶۶ مشخص کننده‌ی ضد مسیح خواهد بود. برای قرنها، مفسران کتاب مقدس سعی کردند که این علامت ۶۶۶ را به افراد خاصی نسبت دهند، اما نتیجه‌ای نداشت. به همین دلیل است که مکاشفه ۱۸:۱۳ به ما می‌گوید که برای شناسایی این عدد به هوش و خرد نیاز داریم. زمانیکه ضد مسیح ظهور می‌کند (دوم تسالونیکیان ۳:۲-۴)، مشخص خواهد شد که او کیست و عدد ۶۶۶ چگونه او را معرفی خواهد کرد.

منبع: www.gotquestions.org

About ASHNAIE

کسی‌که همهٔ این چیزها را تصدیق می‌كند، می‌گوید: «آری! من بزودی می‌آیم!» آمین! بیا ای عیسی، ای خداوند! فیض عیسی خداوند با همهٔ شما باد، آمین!

View all posts by ASHNAIE →

دیدگاهتان را بنویسید