پرونده سازی برای مسیحیان در همکاری «سازمان تبلیغات» و «پدافند غیر عامل»

image_pdfimage_print

سازمان پدافند غیرعامل و سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه معماری جدید نظام اسلامی بر بستر فضای سایبری و جنگ رسانه‎ای همکاری مشترک می‌کنند.

«محبت نیوز»- خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، دهم آذر، در خبری اختصاصی از بازداشت گروهی از مسیحیان خبر داد و بدون آنکه مکان و زمان این بازداشت‎ها را اعلام کند آن‎ها را وابسته به اسراییل معرفی کرد.
انتشار خبر بازداشت ایمانداران مسیحی جدید نبود اما شیوه انعکاس آن حاکی از آغاز یک روند تازه در «پرونده سازی» برای نوکیشان می‎داد که در آن رسانه‌ به عنوان پازل اصلی و جاده صاف کن نهادهای امنیتی برای چند هدف بکار گرفته شد.
این خبرگزاری با چراغ سبز امنیتی‎ها برای نخستین بار اتهام جدیدی را وارد پرونده نوکیشان کرد؛ «نقشه تسخیر ایران» عبارتی مبهم که تا پیش از این هرگز استفاده نشده بود. قابل حدس بود جریان پروپاگاندا آماده طراحی یک روش تازه برای فشار و سرکوب اقلیت‎های دینی است.
در روزهای بعد این خبرگزاری همچنان به صورت اختصاصی در خبرهایی که بیشتر شبیه گزارش‌های درون سازمانی نهادها و سرویس‎های اطلاعاتی بود این پرونده را دنبال کر ایران»!

۱۹ آذر خبری در خبرگزاری تسنیم (نزدیک به سپاه) منتشر شد که تا حدودی روشن می‎کرد پشت پرده این ماجرا چیست.
موضوع همکاری مشترک سازمان پدافند غیرعامل و سازمان تبلیغات اسلامی در «حوزه معماری جدید نظام اسلامی بر بستر فضای سایبری» بود.
در واقع همان سازمانی که خبرهای اختصاصی مربوط به بازداشت گسترده مسیحیان را مخابره می‎کرد فعالیت مشترک خود را با سازمان شبه نظامی چند منظوره که محور آن فعالیت‎های امنیتی- اطلاعاتی است را آغاز کرد.
دیدار “سردار غلامرضا جلالی” رئیس سازمان پدافند غیرعامل و “حجه الاسلام قمی” رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نشان می‎داد تا چه اندازه این همکاری اهمیت دارد.
سازمان پدافند غیرعامل سهم زیادی در پرونده سازی علیه فعالان اجتماعی و سیاسی و فعالین محیط زیستی و دگراندیشان مذهبی دارد و ماموریت آن‎ها تولید توهم، برای حساس شدن پرونده ها در سازمان‎های اطلاعاتی بالادستی است.
در این جلسه تاکید شده رسالت سازمان تبلیغات اسلامی و اهداف سازمان پدافند غیرعامل «ایجاد آمادگی‌های لازم جهت مقابله با تهدیدات حوزه فرهنگی» است.
مقابله با تهدیدات در حوزه سایبری و پایدار کردن کشور در برابر انواع تهدیدات، شناساندن و اشاعه فرهنگ دفاعی در شبکه‌های اجتماعی، ایجاد آمادگی در برابر حملات فرهنگی و سایبری از جمله اهداف این همکاری عنوان شد.
همچنین روی «اهمیت نقش رسانه در جنگ‌های آینده به مخاطبین»، «توانمند سازی شبکه‌های تاثیرگزار داخلی»، «برگزاری آموزش دفاعی در حوزه تهدیدات نوین» نیز از جمله مواردی بود که روی آن‎ها دست گذاشته شد.
به طور مشخص تمام این فهرست در ماموریت “خبرگزاری مهر” در مورد پرونده نوکیشان مسیحی به چشم می‎خورد.
در ماه‎های گذشته جمهوری اسلامی برای نفوذ در بین مسیحیان و در نهایت سرکوب آن‎ها روش‎های مختلفی را در دستور قرار داده از جمله «جاسوس پَروری». گزارش‎ها حاکی از افزایش گسترده فشار بر نوکیشان مسیحی است اما شمار بازداشتی‌ها مشخص نیست.

About امید محمدیه

آسمان وزمین زايل خواهد شد اما سخنان من هرگز زوال نخواهدپذیرفت. متی 33 -35

View all posts by امید محمدیه →

دیدگاهتان را بنویسید