دستگیری و آزار و اذیت ۱۱ کودک مسیحی در چین

image_pdfimage_print

سختگیری حکومت چین بر مسیحیان و کلیساها با دستگیری حدود ۱۱ کودک شدت گرفت.

بیشتر از یک دهه است که سازمان دیده بان حقوق بشر افزایش جفاها بر مسیحیان چینی را مطرح کرده است. گری بئور، رهبر کلیسای انجیلی و کاندیدای سابق ریاست جمهوری، معتقد به افزایش شکنجه در زمان زمامداری رئیس جمهور “شی جین پینگ” در کشور چین است.

به گزارش CBNnews، هفته گذشته حدود ۵۰ نفر از اعضای یک کلیسا که یازده نفر آنها کودک بودند در شهر چنگدو دستگیر شدند.
اواخر دسامبر ، پلیس امنیت یک کلیسا را تعطیل کرد و ۱۶۰ نفر از اعضای آن دستگیر شدند که متاسفانه این بار از ضرب و شتم جدی اعضای این کلیسا گزارش شده است.
این کلیسا در صفحه فیس‌بوک خود اینگونه نوشت:

“ساعت ۸ شب تعدادی از اعضا در روز شبات دستگیر شدند که ۱۱ نفر آنها کودک می باشند. کوچکترین آنها یک طفل دو ماهه است. برخی از کودکان برای ساعت‌ها گرسنه و تشنه نگه داشته شدند و در نهایت کودکان مجبور به خوابیدن روی زمین ها و میزهای سرد شدند. این شرایط تا ساعت ۶ صبح ادامه داشت.”

حدود ۶۰ میلیون مسیحی در چین زندگی می کنند که بسیاری از آنان در کلیساهای خانگی عضویت دارند.

گری بئور معتقد است که رژیم کمونیستی چین مسیحیان را خطری برای دولت می‌داند. “شی جین پینگ” شرایط را برای مسیحیان سخت تر کرده است.

حکومت چین برای مسیحیان برنامه پنج ساله بودیسم و کنفوسیوس گرایی طراحی کرده تا هم کلیساهای خانگی را شناسایی و هم عقاید مسیحیان را عوض کند.

این کشور حتی دسترسی به کتاب مقدس آنلاین را نیز محدود کرده است.

با توجه به کمیسیون بین‌المللی حق آزادی اعتقادات، دولت چین شرایط را برای مسیحیان بسیار سخت کرده است.
همانطور که سالها قوانین کنترل جمعیت اجباری و سقط جنین های اجباری در چین اجرا میشد، اکنون شرایط را برای مسیحیان نیز بسیار سخت شده است.

با توجه به فرهنگ چین که به فرزند ذکور اهمیت بیشتر داده می شود، اکثر دختران سقط شده و از بین میرفتند! و اینک در سرزمین چین ۱۰۰ میلیون مرد بدون همسر وجود دارد. حالا دولت چین به مردان اجازه می‌دهد تا به مقر و کمپ های نگهداری مسیحیان رفته و همسر اختیار کنند.

مسیحیان چین صلح و محبت و حقوق بشر را موعظه می کنند ولی کمونیست‌ها همه‌چیز را تحت تسلط گرفته‌اند و جایی برای خداوند قائل نیستند.


About منبع : محبت نیوز

View all posts by منبع : محبت نیوز →

دیدگاهتان را بنویسید