عطیه زبانها ۲

image_pdfimage_print

قسمت دوم

این موضوع در موارد ذیل مشهود هست: 
1. یهودیانی که در روز پنطیکاست از ۱۶۶ منطقه جغرافیایی مختلف دنیای باستان به اورشلیم آمده بودند هر یک به زبان و گویش مخصوص خویش تکلّم می کردند و هر گروه از آنان پیام خداوند را که توسط رسولان به آنها ابلاغ شد به زبان و گویش خود دریافت کرده و فهمیدند. این پیام به آنان ثابت کرد که در مصلوب کردن مسیح گناه کار بودند و بیش از سه هزار تن از آنان توبه راستین انجام دادند ( اعمال رسولان ۲ ). 
22. عطیه زبان ها به اهل بیت کورنلیوس برای آن بود که مسیحیان یهودی تبار را نسبت به نجات امتها توسط خداوند مطمئن سازد. در آن زمان امتها به مسیح ایمان داشتند اما نسبت به نجات خویش توسط خداوند اعتقادی نداشتند زیرا که خداوند تا آن زمان تنها ناجی یهودیان بود. 
33. عطیه زبان ها در کلیسای قرنتس نشانه ای برای یهودیانی بود که به عیسی مسیح ایمان نیاورده بودند.
‌أ.  کلیسای قرنتس از نزدیک زیر نظر یهودیان بود چرا که پولس آنجا را از کنیسه یهودیان به کلیسا تبدیل کرده بود. ( اعمال ۱۸: ۱-۵ ) 
 ‌ب. یهودیان بی ایمان پولس را از کنیسه بیرون راندند و رهروان مبلغ پولس در صدد دعوت دیگر امت ها بر آمدند و به کلیسای جدیدی در خانه یوستس نقل مکان کردند که دیوار به دیوار یک کنیسه یهودی بود ( اعمال ۸ ۱: ۷ ). یهودیان بی ایمان با دقت فعالیت های آنان را زیر نظر داشتند چرا که در فاصله نزدیکی از آنها برگزار می شد. 
‌ج. به زودی کرسپس سرپرست کنیسه یهودی و تمام پیروان وی به مسیح ایمان آورند. اعمال ۱۸: ۸ 
 ‌د. سوستانیس بعنوان سرپرست جدید کنسیه یهودیان انتخاب شد اما او نیز به زودی به عیسی مسیح ایمان آورد چرا که پولس در اول قرنتیان ۱:۱ می نویسد: “سوُستْانِیس برادر ما”. پس کلیسای قرنتیان در یک کنیسه یهودی پایه گذاری شد، در ساختمان کنار آن به کار خویش ادامه داد و دو تن از روسای کنیسه از پیروان و اعضاء آن بودند! بنابراین کاملأ طبیعی بود که جامعه یهودیان بی ایمان قرنتس از نزدیک فعالیت آنان را دنبال کنند. خداوند عطیه زبان ها را در همین زمان اعطا کرد تا نشانه ای برای یهودیان باشد که ایمان نمی آوردند تا بدانند که بشارت مسیح خطاب به یهودیان فرستاده شده است. عطیه زبان ها هرگز بعنوان نشانه برای غیر یهودیان به کار نرفته است. چرا که غیر یهودیان هیچ مانع و باور دینی مانند شریعت یهودیت نداشتند تا مجبور باشند برای ایمان به مسیح و بشارت وی از آن دست بکشند. 
4. عطیه زبان ها بعنوان هشدار به یهودیان در عهد عتیق را می توان در موارد ذیل یافت: 
‌أ. خداوند پیامی برای مردم دارد. 
‌ب. مردم از گوش دادن به فرمان خدا سر باز می زنند. 
‌ج. خداوند از زبانها بعنوان نشانه ای از داوری استفاده می کند تا مردم بشنوند. 
 ‌د. پس از آن پراکندگی و تفرقه اتفاق می افتد.

ادامه دارد…

About امید محمدیه

آسمان وزمین زايل خواهد شد اما سخنان من هرگز زوال نخواهدپذیرفت. متی 33 -35

View all posts by امید محمدیه →

دیدگاهتان را بنویسید