سوال یک مسلمان: آیا اعتقاد دارید که انجیل به علت منسوخ شدن تورات (عهد عتیق) عطا شد؟

image_pdfimage_print
سوال یک مسلمان: آیا اعتقاد دارید که انجیل به علت منسوخ شدن تورات (عهد عتیق) عطا شد؟
سوال یک مسلمان: آیا اعتقاد دارید که انجیل به علت منسوخ شدن تورات (عهد عتیق) عطا شد؟

پاسخ: خیر. این ادعا حتی توسط قرآن نیز تایید نشده. طبق روایت قرآن، مسیح تورات را تایید کرد و آن را تعلیم داد (سوره مائده آیات ۴۶- ۴۸). اگر عهد عتیق (که بخشی از آن تورات نامیده می شود)، باطل و منسوخ شده بود، چرا مسیح محتوای آن را تعلیم داد؟ نکته دیگر آن که قرآن به پیامبر اسلام، مسیحیان و یهودیان توصیه کرد که کتاب مقدس را بخوانند (سوره یونس آیات ۹۴- ۹۵، سوره مائده آیه ۱۵). این حکم در قرن ششم میلادی صادر شد.

تاریخ نشان داده، هر پیامبر جدیدی که ظهور کرده، بدون استثنا رسالت خود را بر پایه کتاب های آسمانی قبلی استوار کرده است. یعنی نه فقط به آن ها استناد و اشاره کرده، بلکه آن ها را مورد تایید قرار داده و رسالت خود را دنباله رسالت آن انبیا دانسته است. پس اگر پس از ظهور یک پیامبر جدید، قرار باشد کتاب های قبلی تحریف و باطل شوند، چه کسی می تواند ادعای این پیامبر جدید را به محک آزمایش بزند و آن را با کتاب های قبلی مقایسه کند؟

چرا اسناد و مدارک اثبات دین جدید، باید نابود شوند؟ چگونه متن نامعتبر می تواند سندی باشد برای دین جدید؟ شخصی را در نظر بگیرید که ادعا می کند وارث و صاحب خانه است، ولی سند و مدرک معتبر برای تایید ارث و مالکیت خانه، در اختیار ندارد! اگر هر کتاب دینی با ظهور پیامبری جدید از میان رفته باشد، در مقابل وجود ده ها هزار نسخه خطی قدیمی از عهد عتیق و عهد جدید، چه باید گفت؟ نسخه هایی که ثابت می کنند این کتاب ها تحریف نشده اند و خداوند از کلامش حمایت کرده است.

مسیح به جهان آمد تا تورات و نوشته‌های انبیای یهود را “تحقق” بخشد، یعنی به آنها جامۀ عمل بپوشاند و پیشگویی‌ها را متحقق سازد. او همین کار را در تمام طول زندگی‌اش و در رنج صلیب، مرگ و زنده شدن و صعودش به آسمان انجام داد (متی فصل ۵ آیات ۱۷- ۱۸، لوقا فصل ۲۴ آیات ۲۵- ۲۷).

مسیح بدون استثنا رسالت خود را بر پایه عهد عتیق (تورات و نوشته های انبیاء) استوار کرده است. یعنی نه فقط به آن ها استناد و اشاره کرد، بلکه آن ها را مورد تایید قرار داد و رسالت خود را دنباله رسالت عهد عتیق دانسته است. پس اگر پس از ظهور مسیح، قرار بود نوشته های انبیاء یهود تحریف و باطل شوند، چه کسی می توانست ادعای مسیح را به محک آزمایش بزند و آن را با عهد عتیق مقایسه کند؟

نویسنده مقاله: مهران پورپشنگ

About ASHNAIE

کسی‌که همهٔ این چیزها را تصدیق می‌كند، می‌گوید: «آری! من بزودی می‌آیم!» آمین! بیا ای عیسی، ای خداوند! فیض عیسی خداوند با همهٔ شما باد، آمین!

View all posts by ASHNAIE →

دیدگاهتان را بنویسید